7BUTY

Zwrot butów kupionych przez internet – zasady

Magda Wójcik Autor: Magda Wójcik
Dzisiejsze czasy to era zakupów przez internet. Sklepy online prześcigają się w oferowaniu coraz to nowych możliwości, rabatów, promocji i form bezpłatnego zwrotu towarów. To samo dotyczy butów. Ogólne zasady zwrotu obuwia są bardzo proste, wystarczy odesłać zakupioną parę butów do sklepu z prośbą o zwrot pieniędzy lub wymianę na inny rozmiar. Zgodnie z prawem, masz 14 dni na odesłanie butów. Firmy obuwnicze wychodzą naprzeciw potrzebom klientów oferując im liczne udogodnienia. Dobrym tego przykładem są wydłużone terminy zwrotów w niektórych sklepach, takich jak na przykład Answear.com czy Decathlon – na zwrot zakupionego towaru masz aż 30 dni. Gino Rossi oferuje z kolei szybkie zwroty do paczkomatów. Co więcej, zakupione buty możesz zwrócić nie podając jakiejkolwiek przyczyny. Sklep internetowy nie może też żądać od ciebie odesłania towaru w oryginalnym opakowaniu, które służy wyłącznie do zabezpieczenia produktu.
Zwrot butów kupionych przez internet. Zasady

Zakup butów przez internet

Zakup towarów online to niezwykle wygodna forma dokonywania wszelkich transakcji. Sklepy internetowe przeżywają coraz większe oblężenie cierpiących na brak czasu klientów. Robienie zakupów online to przede wszystkim oszczędność czasu i pieniędzy. Co więcej, jeśli szukasz buty przez internet, łatwiej jest trafić na wyprzedaże. Sklepy obuwnicze wyprzedają bowiem swój asortyment nie tylko w salonach stacjonarnych, lecz także online. Często promocje na buty online są przy tym nawet bardziej korzystne, a oferta dostępnych towarów szersza. Ponadto, zamawiając buty online, możesz odebrać je w sklepie stacjonarnym lub po dokonaniu niewielkiej opłaty zamówić kuriera, który przywiezie ci je bezpośrednio do domu (kolejna oszczędność czasu!). Wystarczy dostęp do internetu, a z każdego miejsca na Ziemi i o każdej porze dnia i nocy możesz wybrać się na poszukiwanie butów online. Pamiętaj jednak o tym, żeby dokładnie zmierzyć stopę przed dokonaniem transakcji i porównać jej wymiary z rozmiarami dostępnymi na stronach internetowych interesującego cię sklepu. Buty powinny pasować wówczas idealnie!

Jak zwrócić buty kupione online?

Kwestię zwrotów towarów zakupionych przez internet reguluje „Ustawa o prawach konsumenta”. To w niej znajdziesz wszystkie zasady dotyczące odsyłania na przykład butów zakupionych online. O czym powinieneś zatem pamiętać? Po pierwsze, dokumenty. Konsument, który zawarł umowę na odległość (a więc na przykład zakupił buty przez internet), może w ciągu 14 dni kalendarzowych odstąpić od umowy bez podawania przyczyny. Wspomniane 14 dni liczone jest od dnia doręczenia towaru. Ponadto, jeśli ostatni dzień na odstąpienie od umowy wypada w dzień ustawowo wolny od pracy (soboty, niedziele i święta), czternasty dzień terminu na odstąpienie od umowy przypada na następny dzień roboczy. Po drugie, odstąpienie od umowy to nie to samo, co zwrot towaru. 14 dni, w ciągu których masz prawo odstąpić od umowy, to czas na złożenia oświadczenia. Możesz to zrobić na różne sposoby, najczęściej jednak ze strony internetowej sklepu można pobrać formularz, który po wypełnieniu należy dołączyć do odsyłanego zamówienia. Zawsze warto skontaktować się przy tym wcześniej w tej sprawie ze sprzedawcą i wyjaśnić wszelkie wątpliwości. Po trzecie, po złożeniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy masz obowiązek w przeciągu 14 dni kalendarzowych zwrócić produkt sprzedawcy. Termin ten liczony jest od dnia, w którym odstąpisz od umowy. Po czwarte, koszty wysyłki towaru do sprzedawcy ponosi kupujący, chyba że sprzedawca zgodził się je ponieść.

Zakupy online są bardzo wygodne, pozwalają zaoszczędzić nie tylko czas, lecz także pieniądze. Ewentualny zwrot zakupionego towaru również nie jest trudny, wystarczy zapoznać się z regułami Ustawy o prawach konsumenta i trzymać się obowiązujących terminów.
Udostępnij na:
Ocena: 4,5 na 5  6 oceny
Skomentuj

Zobacz również powiązane



Komentarze

  • Zakupiłam buty przez Internet niestety przyszły uszkodzone , Pani u której zamawialam nie odpisuje na wiadomości co w tej sytuacji mogę zrobic ? Jakie kroki podjąć dalej ?
    Mała 09-12-2019 14:58
  • W niektórych sklepach stacjonarnych też mamy taką możliwość. Warto czytać regulaminy.
    Sandra 24-05-2019 17:15
  • Ja bardzo często kupuję właśnie buty w internecie bo mam tę możliwość zwrotu gdyby mi się jednak nie spodobały albo były zbyt małe/duże. Oczywiście trzeba pamiętać o tym, aby zwrócić buty nienoszone :) bo inaczej nam zwrotu nie przyjmą.
    Nikola 31-03-2019 18:02
  • Możliwość zwrotu towaru jest bardzo wygodnym rozwiązaniem. Zdarza się, że coś wygląda zupełnie inaczej na zdjęciu w internecie i zupełnie inaczej po odebraniu przesyłki. Ja już miałam takie sytuacje.
    Edyta 07-07-2018 16:07